Eylül 2023’te hizmete alınan Hekimhan Atık Su Arıtma Tesisi’nde ulaşım sorunu devam ediyor. Çalışan personel ve bölgede bahçesi bulunan vatandaşlar ya stabilize yolu kullanmak ya da demiryolu hattını aşmak zorunda kaldıklarını belirterek yetkililerden çözüm bekliyor.
Malatya’nın Hekimhan ilçesinde Eylül 2023 yılında tamamlanarak hizmete alınan Atık Su Arıtma Tesisi’nde ulaşım sorunu aradan geçen zamana rağmen çözülemedi. Vatandaşlar, tesisin hizmet vermesine rağmen ulaşım altyapısının tamamlanmamasının önemli bir eksiklik olduğunu dile getiriyor.
Tesisin yapıldığı dönem projelendirilen ulaşım yolunun asfaltlanması ve bölgeye aydınlatma sistemi kurulmasının tamamlanmadığı ifade ediliyor.
Vatandaşların iddiasına göre tesise ulaşmak isteyenler halen asfaltlanmamış stabilize yolu kullanmak zorunda kalıyor. Alternatif olarak ise Devlet Demiryolları hattı üzerinden geçiş sağlanıyor. Özellikle rayların bulunduğu noktadaki keskin viraj nedeniyle geçişlerin ciddi risk oluşturduğu belirtiliyor.
Sorun İl Başkanına Da İletildi
Konu, 22 Nisan 2026 tarihinde AK Parti Malatya İl Başkanı Ali Bakan’ın Hekimhan’da gerçekleştirdiği esnaf ziyaretinde de gündeme gelmişti. Ziyaret sırasında yöneltilen soru üzerine İl Başkanı Bakan’ın MASKİ yetkilileriyle telefon görüşmesi yaptığı ve tesisin yeniden faaliyete geçtiği, ulaşım yoluyla ilgili çalışmaların da başlatılacağı bilgisini aldığı öne sürüldü.
Ancak vatandaşlar, aradan geçen sürede bölgede herhangi bir yol yapım ya da düzenleme çalışmasının başlamadığını belirterek verilen sözlerin hayata geçirilmesini beklediklerini ifade etti.
Bölge sakinleri, özellikle demiryolu hattı üzerinden yapılan geçişlerin can güvenliğini tehdit ettiğini belirterek hem ulaşım yolunun tamamlanmasını hem de gerekli güvenlik önlemlerinin alınmasını talep ediyor.
Vatandaşlar, milyonlarca liralık yatırımla hizmete alınan tesisin ulaşım sorununun çözüme kavuşturulmasının artık kaçınılmaz hale geldiğini belirterek, ilgili kurumların bölgede bir an önce çalışma başlatmasını istiyor.